B2B anammar multimediaupplevelser på webben

B2B anammar multimediaupplevelser på webben

 
Att använda Flash, ljud eller video har i det närmsta räknats som kontroversiellt i B2B-sammanhang i snart två decenier. Det är först på senare år som några modiga aktörer vågat ta steget att föra marknadsföringsmetoderna framåt i den egna branschen. Dessa pionjärer har förstått att de som besöker företagets webbplats är samma personer som senare på dagen besöker Youtube eller en totalt upplevelsebaserad webbplats som bredbandsslukande DolceGabbana.com.

Och det är precis samma människa som tittar på SVT Play eller spelar poker på datorn när barnen har lagt sig. Beteendet kallar vi för internetmognad och lockar marknadsdirektörer världen över att ta ut svängarna och förverkliga de multimediala drömmar de haft i många år men varit rädda att genomföra. Tiden har kommit för B2B-företag att använda webben som scen.

» Läs mer på webbstrategerna.se

Om Magnus Attefall

Magnus Attefall's passions are helping companies with e-commerce, digital marketing and its posibilities, MarCom and developing business and organizations.

22. oktober 2010 av Magnus Attefall
Kategorier: Internet, Projektledning | Taggar: , , , | Kommentarer inaktiverade för B2B anammar multimediaupplevelser på webben