Nyheter – 31 maj, 2011

Korta nyheter och läsvärda artiklar

  • Alternativen till Office: många testar, men få köper – CIO Sweden
    Forrester har undersökt genomslaget för Office-konkurrenter som Zoho, Openoffice och Google Apps.
  • Sälj via Facebook – PC för Alla
    Bloppit tar hjälp av sociala medier för att köpa och sälja.
  • Startdatum klart för Copyswedes avgift – PC för Alla
    Påslaget som Copyswede vill lägga på externa hårddiskar och usb-minnen har flera gånger försenats. Nu har man enats med branchen om ett nytt datum.
  • JMW Kommunikation » Din tidsfrist är 48 timmar
    Vi vet nu att företag har cirka 48 timmar på sig att agera på det som händer i de sociala medierna. Under det senaste året har vi haft ett antal tydliga exempel på det. Vare sig det handlar om försäkringar eller seriefigurer som verkar ha fått nya värderingsgrunder, vill du vara en del av diskussionen bör du agera inom den tidsramen.
  • 16 Smarter Ways to Use LinkedIn to Build Your Business | Copyblogger
    While most people think of LinkedIn as a glorified job search board, this social media site is actually an amazing business-to-business marketing tool.
    If, that is, you know what you’re doing.
    With a little bit of time and effort, the following guide can help you turn LinkedIn into a lead generation engine and give you the inside track to generating more business with LinkedIn.
  • Apple bekräftar existensen av iCloud – Cloud Magazine
    Apple kommer att presentera iCloud, företagets nya molntjänst som det ryktats om under en längre tid. Tjänsten tros göra det enkelt att komma åt sin musik var man än befinner sig.
  • Neutra: Theme for WordPress
    Super elegant! Neutra is a simple and elegant theme for WordPress. It’s a grid-based with focus on simplicity and typography. that was released in 2010 for the public use. Currently, Neutra is an official approved theme in WordPress.com themes directory.
  • Getting Started With Defensive Web Design – Smashing Magazine
    A good design assumes that people make mistakes. A bad one leaves visitors stuck at a dead end because they mistyped one character. The best professionals account for this with smart, defensive design strategies (also known as contingency design).
  • Twitter Close To Acquiring AdGrok
    AdGrok itself automates the process of bidding on contextual keywords on Google AdWords; Perhaps Twitter could find some use in this for its own Promoted Trends/Tweets?

Om Magnus Attefall

Magnus Attefall is a Business Developer & Web Strategist. He loves Internet - social media, MarCom and developing organizations. This is my personal texts.

01. juni 2011 av Magnus Attefall
Kategorier: Läsvärt | Taggar: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Kommentering avstängd