De Van – lysande marknadsföringstrick med botox

De Van



Snart släpper min arbetskamrat Micke och hans band De Van sin första skiva. Releasepartyt är på Café Opera den 20e juni och de har verkligen lyckats med sin marknadsföring. 🙂

I samband med att hårdrocksbandet DE VAN släpper sin debutskiva ser man till att göra det med ett otroligt smart marknadsföringstrick som lär få en del uppmärksamhet i media.

Skivan, med samhällssatiriska texter, heter Planet Botox och i den långa raden av tunga sponsorer för releasepartyt på Café Opera (som Volkswagen och Macoteket, etc) måste nog Gamla Stans Laserkirurgmottagning anses vara kronjuvelen. De kommer nämligen stå utanför Café Opera och dela ut x antal gratisbehandlingar med botox. Vilket fullständigt lysande marknadsföringstrick av såväl DE Van som laserkirurgmottagningen!

Läs mer
» De Van på Facebook
» De Van på MySpace
» webcopywriting.se

Om Magnus Attefall

Magnus Attefall's passions are helping companies with e-commerce, digital marketing and its posibilities, MarCom and developing business and organizations.

11. juni 2010 av Magnus Attefall
Kategorier: Positiva Nyheter | Taggar: , , , , , , , , | Kommentarer inaktiverade för De Van – lysande marknadsföringstrick med botox