Skärpta regler för flygets lockpriser

Konsumentverket KO
[bild från ko.se]

Stand By: Konsumentverket och KO har presenterat en ny vägledning för resebranschen. Kraven på marknadsföringen av lågprisbiljetter skärps: I fortsättningen måste det finnas ett visst antal flygstolar per dag för att reseföretagen ska få locka med låga kampanjpriser. Annars måste det framgå hur många platser som finns per dag. Om det gäller fasta låga priser ska de finnas med i bolagets ordinarie utbud och det ska gå att köpa biljetter till det pris som marknadsförs.

För att marknadsföringen ska vara korrekt och tydlig så ska ett lägsta, så kallat ”från-pris”, ska vara ett totalpris och det marknadsförda priset ska inkludera både skatter och alla obligatoriska avgifter. [Läs mer]

Ska du ut och flyga? Kontakta oss för reseförslag och biljetter på tel 031-80 60 65 eller besök oss på http://www.svenskalloyd.se.

Om Magnus Attefall

Magnus Attefall's passions are helping companies with e-commerce, digital marketing and its posibilities, MarCom and developing business and organizations.

02. januari 2006 av Magnus Attefall
Kategorier: Flyg | Kommentarer inaktiverade för Skärpta regler för flygets lockpriser