SAS är mycket dyrare än i annonserna

SAS är mycket dyrare än i annonserna

Aftonbladet: Sommaren är inrikesflygets lågsäsong – affärsresenärerna tar ledigt och tomma stolar måste fyllas med allsköns semesterfirare. Det brukar betyda kampanjpriser och fina fyndchanser. Ingen har väl undgått SAS stora påkostade reklamkampanj för Nya Inrikesflyget med priser från 450 kronor enkel biljett. För att inte tala om Flymes ettriga marknadsföring. Men är det inte mest luft i kampanjerna? För att ställa bolagen mot varandra valde Aftonbladet i början av veckan ut tio flyglinjer och lika många avresedagar mellan 18 juli och 17 augusti. Lägsta pris vid internetbokning och elektronisk enkelbiljett. Betalning med plastkort, inga rabatter och inklusive skatter. Resultatet var slående: Inte en enda gång hade SAS lägst pris och bara en gång hittade vi en biljett till annonserade alltid från 450 kronor. Det är i stället hos de renodlade lågprisflygbolagen fynden kan hittas.

Vi har lång erfarenhet av att hitta de bästa priserna på biljetter. Kontakta oss på tel 031-80 60 65 eller besök oss på http://www.svenskalloyd.se.

Om Magnus Attefall

Magnus Attefall's passions are helping companies with e-commerce, digital marketing and its posibilities, MarCom and developing business and organizations.

28. juli 2005 av Magnus Attefall
Kategorier: Övrigt | Kommentarer inaktiverade för SAS är mycket dyrare än i annonserna