Korta nyheter och läsvärda artiklar

facebook logo
Creative Commons License photo credit: AJC1
  • Därför ska ditt företag gå med i Facebook | Mynewsdesks blogg
    Okej, låt oss först klargöra en sak. Så här är det: Facebook kommer inte att gå i graven! Facebook är ett nätverk, en nyhetssajt, en adressbok. Facebook är business. Dina kunder och dina vänner finns på Facebook och så länge de lever, lever också ditt Facebook-konto. Det är ingen låtsasvärld utan en länk mellan dig, dina vänner, dina partners och dina kunder. Det är en plattform, en samlingsplats där du ser allt som händer omkring dig i den riktiga världen. Facebook är inte en plats där du nödvändigtvis måste hänga flera timmar per dag, utan en verklighet som speglar allt som händer omkring dig, dina vänner och dina partners. Att vägra Facebook är ungefär lika smart som att säga att Internet är en fluga.
     
    PS. Hon är "Webb Manager" – lägg märke till två B:n. Det är antingen "Web Manager" eller Webbansvarig. DS.
  • Socialt intranät: ”Skilj på ROI och business case” | Webbrådgivaren Fredrik Wackå
    Att räkna ekonomiska vinster på ökat engagemang eller bättre kontakter mellan anställda kan vara svårt. Nike valde att se andra värden än rena pengar när de satsade på en intern plats för volontäruppdrag, donationer och inte minst innovation.
  • Nikes interna Facebook kopplar ihop innovation och engagemang » Affärstidningen CSR i Praktiken.se
    För några månader sedan lanserade Nike en ny del av sitt intranät med målet att försöka ta till vara de anställdas engagemang privat och koppla det till företagets innovationsprocess.
  • Omodern kundservice bromsar företagen – Computer Sweden
    Kundservicen är eftersatt på många företag – fyra av tio tycker inte själva att den fungerar. Bara ett fåtal använder modern it för att dela information med kunderna eller har system som känner igen dem.
  • Säljare för mobila hemsidor – Lediga jobb Manpower
    Jobbannons: "Säljare för mobila hemsidor". Flyttar sig hemsidorna eller menas "Säljare av mobilsajter"? ;o)
  • Omodern kundservice bromsar företagen – Computer Sweden
    Kundservicen är eftersatt på många företag – fyra av tio tycker inte själva att den fungerar. Bara ett fåtal använder modern it för att dela information med kunderna eller har system som känner igen dem.